یسنا دیدار، دختر ناپدیدشده ترکمن، بالاخره پیدا شد + فیلم انجمن تجارت الکترونیک تهران دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌های اینترنتی را غیرقانونی خواند برنامه‌ریزی برای جلسات و قرارها با قابلیت جدید واتساپ Google Photos به زودی می‌تواند کیفیت ویدیوهایتان را بهبود دهد ویدئو | سگ رباتیک «بوستون داینامیکس» در لباس خزدار! ویدئو | اضافه‌شدن بچه غول به کلش آو کلنز! رایتل، تنها اپراتوری که سرعت اینترنت ۴G را افزایش داده است مرورگر محبوب Arc بالاخره برای ویندوز هم منتشر شد الگوریتم جدید اینستاگرام به محتواهای دست اول اهمیت می‌دهد هوش مصنوعی آرتروز را ۸ سال زودتر تشخیص می‌دهد | التهاب محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز گذری بر خدمات ارزنده پروفسور علی اکبر جلالی ملقب به «پدر فناوری اطلاعات ایران» | سرعت به وقت خدمت ویژگی جدید Community Game Help برای پلی‌استیشن ۵ منتشر شد | راهنمای ویدئویی بازی‌ها رباتی که برای یادگیری رفتار انسان فقط به ۲۴ ساعت زمان نیاز دارد! + ویدئو معرفی بازی «مردم پنهان» Hidden Folks (اندروید، IOS) + دانلود نسخۀ جدید ناتینگ فون ۲a رونمایی شد + مشخصات و قیمت سرانجام گوگل پلی می‌تواند دو برنامه را به طور همزمان دانلود کند بسیاری از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض در iOS ۱۸ به‌روز می‌شوند سامسونگ اولین گوشی اندرویدی‌اش را ۱۵ سال پیش رونمایی کرد کدام مناطق و محلات مشهد دارای اینترنت فیبر نوری هستند؟ جزئیاتی تازه از قابلیت AI Explorer در ویندوز ۱۱ تریلر نسخه Early Access بازی No Rest for the Wicked
سرخط خبرها

ویدئو | رباتی که می‌تواند شبیه مارمولک‌ روی سقف و دیوار راه برود

  • کد خبر: ۱۷۸۱۲۴
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
ویدئو | رباتی که می‌تواند شبیه مارمولک‌ روی سقف و دیوار راه برود
مهندسان مؤسسه تحقیقاتی ETH زوریخ سوئیس ربات کوچک و جذاب ساخته‌اند که طراحی آن از عنکبوت و نوعی مارمولک الهام گرفته شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - مهندسان مؤسسه تحقیقاتی ETH زوریخ سوئیس یک ربات کوچک و جذاب به اسم Magnecko ساخته‌اند که از عنکبوت و نوعی مارمولک الهام گرفته شده است. Magnecko در چهارپایش ماژول‌های الکتریکی آهنربایی دارد که به آن اجازه می‌دهد به راحتی روی دیوار‌ها و سقف‌ها راه برود.

البته این ربات‌ به اندازه ربات‌هایی که در فیلم‌های علمی تخیلی و بازی‌های ویدیویی، می‌بینیم، سریع و کارآمد نیست. برعکس Magnecko بسیار کُند است و چند ثانیه طول می‌کشد تا پا‌های الکترومغناطیسی‌اش را حرکت دهد یا آن‌ها را روی دیوار یا سقف ثابت کند.

سازندگان Magnecko می‌گویند پا‌های الکترومغناطیسی این ربات باوجود سرعت کم، می‌توانند تا ۲.۵ برابر وزن کل ربات را تحمل کنند. این موضوع به ربات اجازه می‌دهد وارونه راه برود. 

نکته قابل‌توجه این است که پا‌های ربات برای باقی‌ماندن در حالت فعال یا غیرفعال به منبع ثابت برق نیاز ندارند؛ بنابراین آن‌ها مجبور نیستند دائماً برق را به پا‌ها وارد کنند تا آن‌ها مغناطیسی شوند و Magnecko را روی سقف ایستاده نگه دارند.

نسخه فعلی این ربات هنوز باید به طور کامل توسط انسان و با استفاده از یک کنترلر بی‌سیم و دستی کنترل شود. سازندگان امیدوارند ربات را کمی مستقل‌تر کنند و اجازه دهند با دستورات و برنامه‌نویسی‌های دیگر کنترل شود. در صورت موفقیت این برنامه‌نویسی‌ها، Magnecko می‌تواند انقلابی در نحوه بازرسی سازه‌ها باشد.

مهندسان می‌گویند می‌توان از این ربات در تعمیرات مستقل و تعمیرات از راه دور نیز استفاده کرد. امسال دوره مهمی در فناوری روباتیک بوده است. برای نمونه برخی از محققان یک ربات جاسوسی ساخته‌اند که می‌تواند پس از اتمام کارش ذوب شود و درون یک سوراخ برود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->